Akkumulátor kereső
Blog
Akkumulátor ár, akkumulátor bolt vs. web shop?
Melyik akkumulátort válasszam?
Minden autós életében előbb, vagy utóbb eljön az a pillanat, amikor nehezen, vagy már nem is indítja be az akkumulátora az autóját. Jelen korban, már mi sem természetesebb, hogy elsődlegesen segítségül az Online térben keressük a választ a problémánkra.
Minél többet foglalkozunk, az üggyel annál több információt tudunk meg az akkumulátorokról, és ha nem is mindig, de egyre inkább bizonytalanabbá válunk a döntés pillanatában.
Akkumulátor története
Az egyenáramnak az elektrolittal érintkező ólom lemezekre gyakorolt hatását csak a XIX. században fedezték fel. Elektrolitba merülő ólomlemezek vegyi reakciójának villamosenergia-tárolási célra való felhasználására Wilhelm Josef Sinsteden mutatott rá 1854-ben.
Akkumulátorok jellemzői
Gépjármű-akkumulátorokkal szemben támasztott követelmények
Indítóakkumulátorok szerkezeti felépítése
A savas-ólom akkumulátorok működése
Akkumulátor mint villamos energia tároló avagy mi zajlik le benne...
Indítóakkumulátorok jellemzői – Feszültségek
1.1. Névleges feszültség
1.2. Nyugalmi feszültség
1.3. Belső feszültség esés
1.4. Üzemi-kapocs feszültség
1.5. Kisütési határ feszültség
1.6. Közép feszültség
1.7. Belső ellenállás
Indítóakkumulátoroknál kapcsolatosan három nevezetes áramerősséget definiálunk
-Névleges áram
-Normál áram
-Hideg indítóáram
Akkumulátor kapacitás
Kémiai energiatárolóknál, azaz az akkumulátoroknál a kapacitás precízen megadott feltételek mellett a forrás töltéstároló képességét jellemzi.
Indító akkumulátoroknál –illetve munka akkumulátoroknál ezt amperórában (Ah) adják meg.
Önkisülés – Élettartam
Az akkumulátor önkisülése
Az önkisülés a terheletlen akkumulátorokban kialakuló villamos töltésmennyiség csökkenéseként határozhatjuk meg. Itt kifejezetten a kiszerelt akkumulátorokról beszélünk, ahol nincsen szó egy esetleges fantomfogyasztásról, mint pl. egy autó belső órájáról, vagy éppen a riasztórendszerek fogyasztásáról.
Az autó akkumulátor jellemzőinek változása a külső körülmények hatására
Az autó akkumulátor, illetve a munka akkumulátor jellemzőinek ismertetésekor már megemlítettük, hogy a terhelés és a hőmérséklet hogyan befolyásolja a telepünk kapacitását, energiatároló képességét. Ezen részben azt elemezzük érintőlegesen, hogy ez a két tényező hogyan hat az akkumulátor többi jellemzőjére.
Ahhoz hogy az alábbi 3 jelenséget megértsük,átlássuk említést kell tennünk az akkumulátorok belsejében lévő folyadékról azaz elektrolitról, amely nem más mint kénsav és ioncserélt víz elegye. A közép-európai hőmérsékleti viszonyok között üzemelő akkumulátor feltöltött állapotában a kénsav sűrűsége 1,28 kg/liter. Bár önállóan is vezeti az áramot a kénsav egy bizonyos sűrűség felett már nem javul a vezető képessége, ezért hígítva van ion cserélt vízzel. Az ion cserélt víz , mint önálló anyag nagyon rossz vezető képességgel bír, ezért több fejlesztés is napvilágot látott már az akkumulátor gyártásban, ami ezt az elegyet próbálja egyenletes szinten tartani. Az elektrolit célja, szerepe az akkumulátor belsejében, hogy elektromos kapcsolatot hozzon létre az ólom (pozitív-negatív töltésű) lemezek között. Azaz ha az elektrolit savsűrűsége csökken, a vezetőképesség is csökken,gyengül az akkumulátorunk.
A gépjárművek akkumulátorainak külső áramforásról történő feltöltésére a garázs illetve szervizberendezéseket gyártók akkumulátor töltőket hoznak kereskedelembe. Az alábbi bejegyzésünk elsősorban csak a végfelhasználó szempontjából fontos információt közli.
Bár különféle tulajdonságú berendezések főbb kapcsolási vázlatait megadjuk, a bonyolultabb, fejlettebb automata töltőberendezések szerkezeti működését, a terjedelme miatt, mint pedig műszaki szabadalmak végett nem részletezzük.
Töltési módok-Töltés karakterisztikák
Egy kellemetlen élmény ,amit már tapasztalt szinte minden autós: A sofőr beszáll az autójába, elfordítja a gyújtáskapcsolót, és ez történik ..... azaz semmi vagy csak egy rövid indítás, de az autó nem indul. A következő ami megfordul majdnem mindenki fejében: Irány a szomszéd, bika kábel, esetleg töltő.
Azonban, ha nincs,ki segítene a probléma áthidalásában, az autómentés hamar drága mulatsággá válhat.
Ez az élmény általában a legmeghatározóbb minden sofőr életében , hogy elhatározza "hogy a garázsban lennie kell egy töltőnek." Ám ahhoz hogy, tudjuk hogy mire is van szükségünk és mit várunk el egy akkumulátor töltőtöl , érdemes tudnunk hogy egyes berendezések miképpen működnek, különösképpen milyen töltési módók másnéven töltési karakterisztikák vannak.
Alább ezen módokról olvashat.
Akkumulátor töltése és kisütése
Az akkumulátorok töltési és kisütési folyamatával érintőlegesen foglalkoztunk már korábbi bejegyzésünkben. Tudjuk, hogy töltéskor energiát viszünk be, azaz fogyasztóként működik, míg kisütéskor energia leadás, energia kivétel történik. Ebben a fejezetben először a legfontosabb elméleti részeket ismertetjük, majd elemezzük a töltő és az akkumulátor kapcsolatát.
Az akkumulátor és a töltőberendezés kapcsolata
Válasszunk gondolatban egy olyan töltőberendezést, amelynek üresjárati feszültsége egy tetszőleges értékre állítható be, és ezt kapcsoljuk össze az akkumulátorunkkal.
Az akkumulátortöltés gyakorlatban-töltési módok
Autónk használata közben a generátor gondoskodik a telepünk töltött állapotban tartásáról, ellenben előfordulhat egy váratlan hiba mely lemerítheti az akkumulátorunkat, ilyenkor szükséges egy külső áramforrásról a tárolóba energiát bevinni. Ez esetben a munkavédelmi előírásokon kívül fontos az alábbi szabályokat szem elött tartanunk.
12 Kérdés akkumulátorokról és töltőkről?
Nem tudja hogy eldönteni , hogy melyik akkumulátort, vagy töltőt vásárolja meg? Íme néhány kérdés , és válasz ami talán segít Önnek , Neked a döntésben.
Start Stop rendszer avagy üzemanyag csökkentés hatékonyan
A közlekedés jövője avagy hogyan csökkentsük akkor az autók üzemanyag fogyasztást...
Akkumulátor csere
Sokan félve kezdenek egy-egy akkumulátor cserébe otthon. Sok tévhít kering az akkumulátor csere körül, miszerint elmegy a computer, többé nem indul be stb. Ezek az állítások az átlag autóknál nem igazak. Egy átlagos autónál amire számíthatunk:
- megszólal a riasztó
- a rádió gyári bellítása törlődik
- egyéb kényelmi funkciók törlődnek (ülés, tükör memória stb.)
Akkumulátor cserét nem javaslunk felső kategóriás autóknál illetve olyan gépjárműveknél ahol az autó Start-Stop rendszerű, illetve BMS - IBS rendszerrel van szerelve. Érdemes tájékozódni előtte.
Sokat gondolkoztam azon, hogy megosszam az alábbi pár sort az olvasóval, de számunkra fontos hogy az általunk ismert információk előre segítsék az ügyfeleink elégedettségét.
Az elmúlt pár napban belefutottam a neten egy „blog bejegyzésbe” mely a Start-Stop akkumulátorok cseréjére vonatkozott.
Akkumulátor újrahasznosítás avagy ne dobk ki felelőtlenül
Napjainkban szinte elképzelhetetlen hogy háztartásunk részeként ne legyen egy személyautó a tulajdonunkban, és ez egyben azt is jelenti hogy bizonyos időszakonként megjelenjen egy működésképtelen "hulladék akkumulátor". A folyamatos felhívások,marketing hatására szinte minden ember tudatában van annak hogy ez az alkatrész nem mindennapi hulladék amit csupán ki dobunk a hagyományos hulladék gyűjtő edénybe, hanem egyfajta különleges bánásmódót igényel, mivel igen magas környezetszennyező hatása van
Szia
Tudom, hogy nem erre számítottál, de javasoljuk, hogy ezt most tényleg olvasd el.
Miért nem lehet sav nélkül vásárolni, szárazon töltve motor akkumulátort?
A választ itt találod.