Szigetszentmiklósi üzletünk: +36-20-372-7860        

Budapesti üzletünk:+36-20-255-1560

Autó-Motor-Akkumulátor Webáruház

[phone]

Autó-Motor-Akkumulátor Webáruház
  • Kategóriák
    • Olcsó akkumulátor 
    • Autó akkumulátorok 
    • Akkumulátor töltő 
    • Motor akkumulátor 
    • Munka akkumulátor 
    • Start Stop akkumulátor 
    • Spirálcellás akkumulátor 
    • Teherautó akkumulátor 
    • Zselés akkumulátor 
    • Kiegészítő Aux akkumulátor 
    • Üzemanyag adalék 
  • Szállítási információk
  • Fizetési lehetőségek
Vissza
Akkumulátorokról általánosan

Akkumulátorokról általánosan

 

Akkumulátorok jellemzői

Gépjármű-akkumulátorokkal szemben támasztott követelmények

 

Ahhoz hogy a számtalan, különböző elven működő,gyakorlatban is megvalósított kémiai áramforrás közül valamelyik a gépjárművek indító akkumulátoraként is megállja a helyét,igen sokféle követelménynek kell megfelelnie. 

Az alábbiakban felsoroljuk a legfontosabbakat:

 

  1. Az energiatárolónak tölthetőnek kell lennie

Indító akkumulátornak csakis olyan telepek jöhetnek számításba melyek nemcsak az energia leadására képesek hanem annak fogadására is képesek. Az ilyen telepeket szekunder galván elemnek nevezzük.

            2. A telepnek nagy áram terhelhetőségünek kell lennie

A belső égésű motorok indításához általában 1-10kW közötti teljesítmény felvételű villamos gépeket alkalmazunk hétköznapi nyelven önindítókat,melyek viszonylag alacsony kapocs feszültség mellett akár 1000A terhelő áramot is felvehetnek. Az 1000A csúcsáram jellemzően csak az igen nagy hengerűrtartalmú teherautóknál illetve munkagépeknél találkozunk. A hétköznapokban ez az áram személyautóknál 80A-300A-ig terjed.

Ahhoz hogy ezt a nagy áramot kinyerhessük egy indító akkumulátorból lehetőség szerint a lehető legkisebb belső ellenállásúnak kell lennie.

Ez az ellenállás akkumulátorokként változik, mivel talán ez a legnehezebben teljesíthető követelmény,hiszen a fent felsorolt adatokból belátható hogy az akkumulátor belső ellenállása 0,1-0,001Ω kell hogy essen az indítómotor ellenállásától függetlenül.

             3.Szélsőség környezeti viszonyok szemben ellenálló legyen

A legfontosabb környezeti behatások:

  • széles hőmérséklet tartomány
  • rázkódás
  • korrózió

A környezeti behatásokkal szembeni követelményeket nemzetközi szabvány rögzíti,melyet a magyar szabvány mechanikai jellemzőként rázás állóssággal egészít ki.

A rázásállóság egy két órás teszt mely 30m/s2 maximális gyorsulású 30Hz frekvenciájú függőleges szinuszos alternáló mozgás.

A rázásállóságon kivül további hagyományos környezetállósági szabályok, szabványok léteznek,ilyen például az akkumulátor tömítettségére vonatkozó szabvány melynek lényege hogy megfelelő szintig feltöltött akkumulátor 45 fokos elbillentés hatására az elektrolitnak a szellőződugókon még szivárognia sem szabad, illetve még elektrolit nyom sem keletkezhet.

Lényeges még tudnunk,hogy az akkumulátor terhelhetőségére vonatkozó adatokat nemzetközi szabvány alapján -18C fokon mérve adják meg a gyártók általában.

           4.Fajlagos energiatároló képességük magas legyen

Az akkumulátorgyártók különböző  technológiák, illetve ötvöző anyagok felhasználásával, azonos doboz méret mellett a fajlagos tömeg csökkentésével szemben kapacitás növelésre törekszenek. pl.Powerframe illetve a 3DX rácstechnológia. Ennek eredményeképpen nem ritka hogy azonos doboz méretnél különböző kapacitású akkumulátorokkal találkozunk az üzletek polcain. 

Példaképpen egy H4 doboz méretnél a Varta akkumulátor sorozat a következőképpen alakul.

Hosszúság:207mm

Szélesség :175mm

Magasság :190mm

A termék sorozat:

  • Varta Black Dynamic 45Ah 
  • Varta Blue Dynamic 52Ah
  • Varta Silver Dynamic 54Ah

3 különböző kapacitás azonos doboz méret, mégis nagyobb fajlagos energiatároló képesség.

            5.Csekély karbantartás igényeljen

 

Az autógyártás az elmúlt 2-3 évtizedben nagy ütemben fejlődött. A fejlődés egyik legfontosabb célja az ügyfelek kényelmére összpontosult. Ebből a fejlődésből eredendően az autógyártók, és az ügyfelek is olyan áram forrásokra tartottak igényt melynek egyáltalán nincs, vagy csak minimális gondozást igényelnek.

 

           6.A töltést hosszú ideig kell megőriznie

Minden akkumulátorterhelés nélkül is veszít a töltésmennyiségből, ezt nevezzük önkisülésnek. A régebbi (szurkos) akkumulátoroknál elfogadható a napi 1%-os töltéscsökkenés. A mai korszerű akkumulátorok, az ötvöző anyagok, illetve a nagyobb tisztaságú ólom felhasználásának köszönhetően akár 8-12 hónapig is eltárolhatóak anélkül hogy elveszítenék az indítóképességüket.

          7.Mélykisütést el kell viselniük

Az autók,motorok,és egyéb gépjárművek üzeme alatt előfordulhat,hogy a szélsőséges terhelési állapot, generátorhiba, vagy éppen rajtahagyott fogyasztó(világítás,csomagtérlámpa) az akkumulátort teljesen lemeríti.

Ilyenkor beszélünk abszolút mélykisülésről. Az akkumulátorok különféleképpen reagálnak erre az állapotra. A savas ólomakkumulátorokban ekkor az elektrolit erősen felhígul vezetőképessége jelentősen le romlik- mely töltéskor jelenthet gondot-. s a hatóanyag térfogat-növekedése masszahullást eredményezhet. A mai fejlett technológiáknak köszönhetően azonban a ritkán előforduló mélykisülést bizonyos gyakorissággal jelentősebb meghibásodás nélkül is elviselik. Természetesen ettől függetlenül kerülni kell a mélykisütött állapotot. 

 

          8. Előállítási költség

Lényeges tudnunk,hogy egy akkumulátor előállítási költsége akkor versenyképes, ha egy gépjármű teljes árának nem több mint 1%!

Mindenezek ismeretében elmondható hogy a fejlesztéseknek köszönhetően sok új kémiai áramforrást fejlesztettek ki(Li-Po, Ni-Cd, Ni-Mh,stb.) de mivel az ólom az egyik legolcsóbban előállítható fém, ezért a mai napig az 1859-ben feltalált és azóta folyamatosan tökéletesített savas ólomakkumulátorok felelnek meg a legtökéletesebben. 

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg...

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Akku-Fer Sales Kft.
  • 2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 60
  • +36203727860
  • megrendeles@akku-fer.hu
  • Akku-Fer Sales Kft.- Facebook

Akku-Fer Sale Kft. - Budapest
  • 1117.Budapest, Hunyadi János út 3
  • Telefon: +36202551560
  • Olcsó akkumulátor 
  • Autó akkumulátorok 
  • Akkumulátor töltő 
  • Motor akkumulátor 
  • Munka akkumulátor 
  • Start Stop akkumulátor 
  • Spirálcellás akkumulátor 
  • Teherautó akkumulátor 
  • Zselés akkumulátor 
  • Kiegészítő Aux akkumulátor 
  • Üzemanyag adalék 
  • Szállítási információk
  • Fizetési lehetőségek
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ.

Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet.

Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztató - ban talál.

A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.